.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش مهلت تبلیغات کاندیداها

وزیر کشور گفت: نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان که اسامی آنها اعلام شده، از هم اکنون می توانند تبلیغات رسمی خود را آغاز کنند و این مهلت تا ساعت 8 صبح روز 21 خرداد ادامه دارد اما پس از آن منع تبلیغاتی هست .

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، صادق محصولی، وزیر کشور در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی بااعلام این مطلب گفت : به دلیل این که شورای نگبهان اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده را به ما زودتر اعلام کرد ما نیز نیازی نمی بینیم که آغاز تبلیغات رسمی را به عقب بیاندازیم به همین دلیل اسامی نامزدها را اعلام کردیم تا آنها نیز فرصت بیشتری برای تبلیغات رسمی داشته باشند.

وزارت کشور صبح چهارشنبه در اطلاعیه ای محمود احمدی نژاد، محسن رضایی، مهدی کروبی و میر حسین موسوی را به عنوان نامزدهایی معرفی کرد که صلاحیت آنان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است.

محصولی درباره واجدان شرایط رای دادن نیز اظهار داشت: متولدین 23 خرداد 1370 و قبل از آن حائز شرایط رای دادن هستند و می توانند در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید"گاهی مشاهده می شود که در نشست های سخنرانی حامیان نامزدها درگیری پیش می آید، آیا تدابیری در این زمینه اندیشیده شده است؟"، گفت: فضایی که برای سخنرانی حامیان نامزدها در نظر گرفته شده در اختیار خود آنان است و باید فضایی آرام و بدون تشنج باشد.

وی با اشاره به این که مدیریت این نشست ها برعهده خود ستادهاست، گفت: اگر یک نامزدی افکار و نظر خود را بیان می کند، صحیح نیست کسی که مخالف نظر آن نامزد است به ایجاد تشنج در نشست اقدام کند.

وزیر کشور تصریح کرد: مطمئن هستیم که ملت ایران با برگزاری انتخابات باشکوه علی رغم میل دشمنان نظام، راه رسیدن به اهداف عالیه خود را کوتاهتر می کنند.

محصولی با بیان این که در انتخابات پیش رو، استمرار گفتمان انقلاب و ادامه راه شهیدان پیام مردم خواهد بود، گفت: فضای کشور به گونه ای است که شاهد استقامت و پافشاری بر آرمان های ملت بعنوان مهم ترین خواست آنان هستیم.

وی همچنین با تأکید بر این که رقابت انتخاباتی باید موجب ایجاد وفاق و پیوستگی بین صفوف مردم شود اضافه کرد: باید از هر کاری که اتحاد ملی را خدشه دار کند بپرهیزیم.

وزیر کشور ادامه داد: وزارت کشور تمام همت خود را برای همگرایی هر چه بیشتر بین مردم و نخبگان برای تحقق شعار مشارکت حداکثری، رفتار قانونی و اخلاق انتخاباتی صرف خواهد کرد.

وی مردم را دارای بصیرت و فهم بالا خواند که از ابزارهای تبلیغاتی و عملیات روانی پیچیده که توسط دشمنان انقلاب صورت می گیرد، ‌آگاهند.

محصولی افزود: حضور باعزت و افتخار آمیز مردم طی سالهای گذشته نشان دهنده تأثیر نداشتن عملیات روانی بر مردم است. فضای مناسبی در کشور وجود دارد و نامزدها می توانند در فضای آزاد و باز به بیان نظرات خود بپردازند.

محصولی خاطرنشان کرد: ‌مردم به دنبال یافتن حق هستند و در نهایت بر حسب برداشت خود از گفته ها، عملکردها و برنامه های نامزدها رأی خود را به صندوق می ریزند.
وی با بیان این که باید قدر این فضای آزاد و بسیاری مناسب را دانست، به کاندیداهای انتخابات آتی توصیه کرد به دنبال رفتار قانونی و اخلاق مداری در انتخابات آتی باشند چرا که بر اساس تجربه، نحوه مواجهه کاندیداها با مقوله انتخابات و تبلیغات انتخاباتی در شناسایی کاندیدای مورد نظر مردم موثر است.

وی همچنین در ادامه توصیه خود به کاندیداها گفت: باید فرصت پیش آمده را غنیمت شمرده و توقعات مردم را در رفتارهای انتخاباتی مدنظر قرار دهند و از اسراف و تبذیر و رفتارهایی که مخالف شأن ملت ایران است بپرهیزند.

به گفته محصولی، اگر کاندیداها به این شیوه رفتار کنند در پیشگاه مردم پیروزند اگر چه ممکن است از نظر ظاهری نتیجه دیگری رقم بخورد.

وی حضور مردم در انتخابات را نشان دهنده اعتماد آنان به انقلاب، کشور، مسئولان و مجریان برگزاری انتخابات دانست و افزود: درباره پاسداری از آرای مردم پیش بینی های لازم در قانون صورت گرفته و تلاش مجریان انتخابات این است که از تک تک آرای مردم صیانت صورت گیرد.

وی یادآور شد: شورای نگهبان ناظر انتخابات است و همچنین وزارت کشور هیأت های بازرسی از عملکرد مجریان را تشکیل داده تا بر آنان نیز نظارت صورت گیرد.

وزیر کشور همچنین تأکید کرد: هر یک از نامزدها می توانند برای هر یک از شعب اخذ رأی یک نماینده معرفی کنند و ما مجدداً استقبال خود را از این مسأله اعلام می کنیم.

وی با بیان این که انتخابات در فضایی شفاف و روشن صورت می گیرد ادامه داد: مردم مجریان اصلی انتخابات هستند چرا که تشکیل هیأت های اجرایی مطابق قانون از معتمدان مردم صورت می گیرد و مجریان انتخابات نیز که بر سر صندوق ها حاضر می شوند توسط همین هیأت های اجرایی مردمی انتخاب می شوند.

محصولی از برگزاری جلسه های متعددی برای استفاده مساوی نامزدها از صدا و سیما خبر داد و گفت: در این دوره از انتخابات برنامه های بهتر و با کیفیت بیشتر نسبت به دوره های قبل در راستای معرفی برنامه های کاندیداها از صدا و سیما خواهیم داشت.

وی همچنین از قرعه کشی ترتیب پخش برنامه های تبلیغاتی کاندیداهای انتخاباتی طی بعداز ظهر امروز و با حضور نمایندگان کاندیداها خبر داد و خاطرنشان کردکه برای اولین بار در تاریخ انتخابات قرار شده است در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی که صدا و سیما امکان پخش برنامه های مختلف نامزدها را دارد ترتیبی اتخاذ شود تا هر کدام از کاندیداها بتوانند برنامه ای را داشته باشند، به این ترتیب شرایط استفاده مساوی و مناسب برای همه کاندیداها فراهم شده است.

وزیر کشور افزود: همچنین این موقعیت طلایی فعلی کشورمان ناشی از فضای صمیمانه بین مردم و مسئولان است و حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می تواند استمرار بخش این فضا باشد.

وی با بیان این که فضای کنونی انتخابات به گونه ای است که گفتمان اول انقلاب فضای قالب کشور است ادامه داد: در چنین فضایی نخبگان، مسئولان و همه حیات بانشاط انقلاب اسلامی را دنبال می کنند و این مبارک است.

محصولی در ادامه خدمت رسانی بی منت را دیگر گفتمان غالب کشور ذکر کرد و افزود: این نیز موضوع مبارکی است و ما شاهدیم که تمامی نخبگان و حتی نامزدها به دنبال بازآفرینی این گفتمان ازطریق کلمات ساده زیستی و اتصال به امام و رهبری هستند.
وزیر کشور تاکید کرد که تخریب توسط هواداران نامزدها یا جریان های سیاسی نه تنها اثر مثبتی در راستای منافع آن نامزد یا حزب ندارد بلکه باعث رویگرداندن مردم از آن نامزد یا جریان سیاسی می شود.

وی با مروری به تجربیات گذشته گفت: ما در گذشته شاهد بودیم که هرگاه مردم احساس می کردند که برعلیه نامزدی فضای تخریبی به وجود آمده است عکس العمل منفی نشان می دادند.

وزیر کشور متذکر شد: اگر ما همگی به دنبال حضور گسترده مردم هستیم باید از طرح مباحثی که موجب تخریب نامزدها، هتک حرمت و التهاب در جامعه می شود جلوگیری کنیم.

محصولی انتخابات را در کشورمان یک امر نمایشی ندانست و تاکید کرد تعیین سرنوشت در کشور ما با انتخابات رقم می خورد و مدیریت اجرایی کشور برای 4 سال در بالاترین سطح توسط انتخابات ریاست جمهوری تعیین می شود.

وی سخنان خود را این گونه ادامه داد: اگر مروری به انتخابات در 30 سال گذشته داشته باشیم خواهیم دید که مردم شریف ایران با حضور گسترده، نظر و اراده خود را بر کشور حاکم کرده اند و بعد از پیروزی انقلاب در تمامی صحنه ها این مردم بوده اند که انقلاب را پیش بردند.

وزیر کشور با یادآوری اولین انتخابات پس از انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی انتخاباتی با کیفیت و به صورت واقعی انجام شد و این یادگاری است که به جا مانده چرا که قبل از پیروزی انقلاب، انتخابات واقعی و با این کیفیت نداشته ایم.

وی با بیان این که اکنون تمامی ارکان نظام با رای مردم و انتخابات مشخص می شود گفت: نظام ما یک نظام رویشی است اما ایستا و جامد نیست به همین دلیل باید در تمامی مولفه ها از جمله انتخابات رو به جلو حرکت کنیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه کاندیداها باید مسائل اخلاقی را رعایت کنند گفت: شعارهای کاندیداها به گونه ای نباشد که موجبات شادمانی دشمنان را فراهم کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه نظارت وزارت کشور بر شعارها و وعده های نامزدهای انتخابات آتی ریاست جمهوی گفت: ما به کاندیداها توصیه می کنیم که شعارهای خود را به گونه ای طرح نکنند که موجبات شادمانی دشمنان را فراهم آورند و این،توصیه اخلاقی خادمان ملت به نامزدها و هواداران آنان است.

محصولی ادامه داد: اگر احیانا در این راستا تخلفاتی صورت گیرد،قوه قضائیه و دادستان باید مطابق با وظیفه خود عمل کنند.
خبرنگار شبکه جهانی جام جم درباره تبلیغات نامزدها در خارج از کشور پرسید،وزیر کشور پاسخ داد: تبلیغات در خارج کشور از داخل مرزها جدا نشده است.

وی با بیان اینکه ضوابط تبلیغات در داخل کشور می تواند ملاک عمل برای تبلیغات کاندیداها در دیگر کشور ها باشد، ادامه داد: مسئول اخذ رای در خارج از کشور وزارت امور خارجه تعیین شده است و همکاری خوبی بین ستاد انتخابات کشور و این وزارتخانه وجود دارد.

به گفته او، برنامه های متعددی برای آشنایی ایرانیان مقیم خارج از کشور با افکار و برنامه های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از شبکه های جهانی صداو سیما پخش می شود.

محصولی با اشاره به برگزاری انتخابات طی 30 سال گذشته به طور سالم تاکید کرد: در دوره آینده نیز انتخابات با کمال صحت و سلامت برگزار خواهد شد.

وی همچنین درباره افرادی که به شیوه های مختلف در صحت برگزاری انتخابات تشکیک وارد می کنند اظهار داشت: احتمال می رود این افراد فضا را برای خود مطبوع نمی بینند.

وزیر کشور ادامه داد: ضرورتی نداد همواره بگوییم فضای انتخابات نامطلوب است و نگران سلامت انتخابات هستیم کما اینکه اگر به آرشیو رسانه ها در زمان برگزاری انتخابات گذشته که توسط برخی از این گروه ها برگزار می شد، مراجعه کنیم باز هم به مواردی بر می خوریم که درباره سلامت انتخابات تردید داشته اند.

به گفته او طرح اینگونه مسائل نوعی فضاسازی روانی است و مردم با هوشیاری و فهم بالای خود فریب این موارد را نمی خورند.

محصولی تاکید کرد: مکانیزم های پیش بینی شده در قانون به گونه ای است که هیچ گونه تقلب در آن امکان‌پذیر نیست.
وی توضیح داد که اگر تخلفات کوچکی رخ بدهد فرایند برگزاری انتخابات به گونه ای برنامه ریزی شده که این تخلفات دیده می شود و با آن برخورد مناسب صورت می گیرد.

وی به برخی نامزدهای انتخابات آتی توصیه کرد به جای تردید در انتخابات از ظرفیت های قانونی استفاده کنند که یکی از آنها امکان حضور نمایندگان کاندیداها در تمام شعب اخذ رای است.

وزیر کشور در خصوص اقدامات دشمنان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و راه انداختن شبکه تلویزیونی اسرائیل در این راستا گفت: دست و پا زدن دشمن نشان دهنده اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی است و آنها می دانند که انتخابات در کشور ما سرنوشت‌ساز است.

وی اظهار داشت: اگر اسرائیل و دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی نخواهند در مساله انتخابات کشورمان خط دهی کنند، باید تعجب کنیم.

وزیر کشور با بیان این که تمامی تلاش های انتخابات در 30 سال گذشته حاکمیت اراده مردم و مردم سالاری دینی بوده گفت: حاکمیت اراده مردم باید بر تمامی عملکردها و رفتارهای مجریان انتخابات ناظر و جاری باشد.

وی ادامه داد: در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار سه مرحله از انتخابات به صورت رایانه ای اجرا می شود و این موفقیت بزرگی است که می تواند زمینه گام های بلند کیفی و کمی در انتخابات بعدی باشد.

وزیر کشور ادامه داد: مردم می توانند با شروع تبلیغات از برنامه و ایده های نامزدها اطلاع پیدا کنند و رفتارهای آنها را بسنجند و این بهترین فرصت برای گروه های سیاسی است که با نشان دادن اخلاق اسلامی و صداقت با مردم، نمره خود را در پیشگاه مردم ارتقا دهند.

محصولی تاکید کرد: اگر قرار است حاکمیت قانون و اخلاق در جامعه حاکم باشد مردم بیش از همه از مسئولان و نخبگان جامعه انتظار این امر را دارند.

وی ادامه داد: بنابراین باید سعی کنیم با رفتار قانونی و رقابت اخلاقی، فضای دلنشین، صمیمی، با شکوه و با طراوتی را برای کشور و مردم در انتخابات ایجاد کنیم نه این که با تخریب، هتک حرمت، شائبه ها و مطرح کردن مطالب غیرصحیح در جامعه دلهره به وجود آوریم.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات برای نخستین بار مناظره دو به دو (دو نفری) از صدا و سیما پخش خواهد شد که هر کدام از نامزدها در مجموع 4 ساعت و نیم فرصت دارند که به بیان دیدگاه های خود در مناظره بپردازند.

یاداوری می شود وزارت کشور علیرغم دعوت از رسانه های خارجی ، خبرگزاری مهر را به این نشست دعوت نکرده بود. علیرغم این مسئله "مهر" در جهت ایفای رسالت حرفه ای خود و کمک به انتخاباتی شکوهمند و شفاف اخبار وزارت کشور را منتشر می نماید.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.